Velmi podařené MMORPG, které není bez chyb, ale žádný z jejích klíčových prvků není vadný či špatný. Naopak, to, oč se hra opírá, funguje skvěle. Výjimečnost jí ale zajišťuje „kampaňová“ část, která může úspěšně suplovat klasický singleplayer.
Tak jak to je? Je Star Wars: The Old Republic revoluční? Evoluční? Devoluční? Luční? Odpověď na tuhle otázku si budete muset zjistit sami, protože jestli něco není jednoduché, či spíše, jestli něco je prakticky nemožné, pak je to zhodnotit univerzálně něco: a) tak rozmanitého, b) tak dynamicky se vyvíjejícího, c) tak mohutného, jako MMORPG. Počitadlo čistého času, který jsem v tomto světě strávil, je ale momentálně někde za 140 hodinami a určitě na této metě neskončí.
Je tedy nejvyšší čas nějak shrnout všechny ty dojmy, zážitky, nářky, výtky a připomínky do jednoho kusu textu s oficiálním štemplem recenze. Budiž vám tedy uklidněním, že tohle není dojmologie z prvních dnů hry, ale spíše krev, pot a slzy, které jsem nasbíral během více než měsíce, kdy jsem k jiné hře prakticky nečuchnul a snažil se prozkoumat všechny aspekty hry z různých úhlů pohledu.
Nejdříve si shrňme úplné základy, o kterých jste asi četli bezpočtukrát. Při tvorbě postavy máte k dispozici první rozhodnutí, zda Impérium, nebo Republiku. Ačkoliv se díky počítání bodů pro světlou a temnou stranu můžete během hry profilovat jako hodní i zlí v rámci obou frakcí, k té hlavní politické příslušnosti jste už připoutáni napořád. Takže je třeba volit dobře.
Jde veskrze jen o to, z jakého úhlu pohledu se na celý galaktický konflikt budete dívat. Povolání samotná jsou zrcadlová, takže na každé straně najdete to samé, jen v obráceném gardu: Jedi a Sith, Knight a Warrior, Trooper a Bounty Hunter, atd.
I schopnosti jsou většinou zrcadlové, či velmi podobné, což samozřejmě nahrává kompetitivnímu PvP. Každé povolání má několik ras pro ně vyhrazených. Po desáté úrovni, kam se dostanete, než byste očkem mrkli, si pak vybere advanced class, v mém případě to byl za pašeráka gunslinger, tedy pistolník – v rámci MMO hantýrky ranged DPS.
Tohle všechno je samozřejmě pěkné, ale důležitější je samotné zpracování příběhu. A jak už bylo několikrát opakováno, příběh je to, co v rámci MMORPG žánru odlišuje SWTOR od zbytku pelotonu. Ne, že by ostatní MMO neměly příběh, ale upřímně, pokud zrovna nejdete na Antharase, tak beze slitování odkliknete, kolik že to chce NPC zabít fluorescenčních opiček. Hlavní je váš rozvoj.
To ale u SWTOR nehrozí. Z příběhu Old Republic by bez problémů vyžilo několik hutných RPG či adventur. A když to přeženu, tak můžete klidně zahodit ostatní hry, příběh SWTOR vás totiž pohltí na několik dalších let. Pokud vám někdo tvrdí, že je to úplně to samé jako v ostatních MMO, nevěřte mu. Nebo ne úplně.
» Operační systém: XP, Vista, 7