Netrpělivě očekávaný a dlouho předem avizovaný trhák letošní sezóny je konečně tu a s ním i naše recenze finální verze hry. Hru Call of Duty (dále jen CoD) jste mohli sami otestovat ve dvou demech anebo si o ní alespoň přečíst naše dojmy zde a zde. Pro ty, kdo tak neudělali a dosud neví, s jakým produktem budou mít v tomto článku čest, zopakuji, že se jedná o nepřímého nástupce sérieMedal of Honor, tedy bojové hry z prostředí druhé světové války. Znovu připomenu i skutečnost, že jde nazvdory jinému názvu vývojářů v podstatě o tytéž lidi, kteří na MoH: AA pracovali, pouze se po neshodách s Electronic Arts trhli a založili vlastní studio Infinity Ward, se kterým před rokem a půl začali na CoD pracovat. Z tohoto důvodu také CoD vychází pod křídly dostributora Activision namísto dřívějších EA. Dost už ale rekapitulací a pojďme k samotné hře.
• Akční pojetí týmové války
Systém, jakým CoD druhou světovou válku představuje, by se dal označit za akční FPS s prvky týmového boje. Jak pojem „akční“, tak i „týmový boj“ jsou vlastně základní charakteristiky, které tvoří základ celé hry a na nějž se pak nabalují další vlastnosti. Akční prvek je patrný od prvních okamžiků, kdy do hry vstoupíte. Poznáte jej podle chování zbraní, absence staminy, účinnosti soupeřových střel a vůbec způsobu, jakým je vše zpracováno.
Minimální systémové požadavky
- Procesor PentiumTM III 600 MHz nebo AMD AthlonTM 600 MHz výkonnější
- Operační pamět 128 MB RAM
- Grafika 32 MB
- 1.4 GB místa na pevném disku
Doporučené systémové požadavky:
- Procesor PentiumTM III 1500 MHz nebo AMD AthlonTM 1500 MHz
- Operační pamět 512 MB RAM
- Grafika 64 MB
- DirectX® 9.0b
- Windows® 98/ME/XP kompatibilní myš a klávesnice
- 1.4 GB místa na pevném disku