Toulám se potemnělým Detroitem, cestou vezmu pohozené noviny. Zrovna tam chválí moji poslední misi – no, díky, pánové. Šéf mi dal pořádně slíznout, že jsem nechal Sanderse jít; ale byla to moje volba. Doteď nevim, jestli jsem udělal dobře. Dozvím se to někdy? Něco mi říká, že ano. Vcházím do baráku, vyjedu výtahem a zapadnu do svýho bytu. „Vítejte doma, pane Jensene. Máte nové zprávy,“ uvítá mě mechanický hlas. Aspoň někdo… když ne Megan, probleskne mi hlavou, ale rychle tu myšlenku zaplaším. Slabá sluneční záře prosvítá do obývacího pokoje, nejradši bych se svalil na gauč a nic nedělal, ale povinnost volá, usedám k počítači, netrpělivě ho pouštím, čtu si e-maily, jeden, druhý, třetí… a vůbec nepřemýšlím o tom, že právě hraju Deus Ex: Human Revolution. Teď se mi honí hlavou to, co hlavnímu hrdinovi Adamu Jensenovi, jeho příběhem žiju, jeho svět mě pohltil.
Už před Human Revolution mnoho her úspěšně mixovalo žánry FPS a RPG a já osobně je vítám s otevřenou náručí – jak lépe vytvořit iluzi uvěřitelného světa, než hrou s pohledem z první osoby, která zároveň zahrnuje vývoj postavy, velké množství dialogů a možnost dělat důležitá rozhodnutí? Svět třetího Deus Ex je zasazen do roku 2027 (tedy 25 let před události jedničky), kdy planetou cloumá boj o lidské augmentace – mechanická vylepšení, schopná zbystřit smysly, posílit tělo či uzdravit zranění. Jedni volají: je to naše zkáza! S augmentacemi přestáváme být lidmi! Druzí zase poukazují na to, jak mohou augmentace být lidem prospěšné – třeba na příkladu válečných veteránů, kteří se díky nim dokázali uzdravit ze svých zranění. Adam Jensen je bezpečnostní důstojník ve firmě Sarif Industries, přední firmy v oblasti augmentací. Sám jich v sobě má několik, ne však proto, že by chtěl, ale protože mu zachránily život poté, co budovu Sarif Industries napadli neznámí útočníci.
Útok odstartuje řetěz událostí, které Adama provedou přes pět světových metropolí (a nepůjde jen o města USA či Kanady, ale podíváme se třeba i do Číny) a řadu zajímavých míst, jako je například sídlo velké televize Picus. Nebyl by to Deus Ex, kdyby se toto cestování obešlo bez všudypřítomné konspirace, zvratů a dobře napsaných postav, jejichž skutečné pohnutky se vybarví až v průběhu hry. „Každý lže,“ říká jeden z důležitých protagonistů a paradoxně je to jedna z mála věcí, kterým můžete ve hře věřit.
Prozrazovat jakékoliv dějové detaily by bylo vůči čtenářům nefér, takže jen v obecné rovině. Je fantastické, jakým způsobem tvůrci z Eidos Montreal zapracovali příběh Adama Jensena do celosvětového dění. Nejprve se sice zabýváte pouze osudy hlavního hrdiny, cestou však narážíte na zmínky o tom, co se zrovna děje. Přečtete si noviny a zjistíte, že do Detroitu přijíždí Bill Taggart, jeden z hlavních odpůrců augmentací. Jdete po ulici a slyšíte, jak se o jeho návštěvě lidé baví. Nejprve to působí jen jako zajímavý detail, jenže tohle dění, které se zdánlivě odehrává pouze v ústraní, vás postupem času semele.
Semele vás i atmosféra, která zachraňuje technicky mírně slabší grafickou stránku hry. Jenže komu vadí, že občas nějaká textura nevypadá úžasně – jednak díky tomu Human Revolution nemá přemrštěné hardwarové nároky, jednak jakékoliv nedostatky zachraňuje skvělou stylizací. Bloudění potemnělými městy za zvuku vynikajícího hudebního doprovodu Michaela McCanna (např.Splinter Cell: Double Agent ) má svůj šmrnc. Hudba se navíc dobře přizpůsobuje aktuální situaci a skvěle podbarvuje i akční scény.
Minimální HW požadavky:
OS: Windows XP, Windows Vista nebo Windows 7 s DirectX 9.0c
Procesor: 2 GHz dual-core
RAM: 1 GB pro XP a 2 GB pro Visty a Windows 7
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8000 series nebo ATI Radeon HD 2000 series či lepší
Místo na disku: 8.5 GB
Doporučené HW požadavky:
OS: Windows 7
Procesor: AMD Phenom II X4 nebo Intel Core 2 Quad či lepší
RAM: 2 GB
Grafická karta: AMD Radeon HD 5850
Místo na disku: 8.5 GB